Goedkoop adverteren in Google doe je zo!

business charts commerce computer
Photo by Pixabay on Pexels.com

Het is voor elk bedrijf belangrijk om hoog in de zoekresultaten van Google te komen staan. Dit is dé manier om nieuwe klanten te bereiken, want wie gebruikt Google tegenwoordig nou eigenlijk niet? Omdat je met SEO niet altijd direct bovenaan komt te staan, is adverteren in Google een logisch alternatief. Natuurlijk wil je hier de kosten zo goed mogelijk beperken, wat je doet met de volgende drie tips. Begin direct!

1. Domeinautoriteit

Google gebruikt verschillende factoren om te bepalen hoeveel jij betaalt voor je advertenties. Een belangrijke factor is je domeinautoriteit. Dit is in feite de kans die Google geeft dat iemand slaagt op jouw website. Google wil namelijk zo goed mogelijke websites aanraden aan zijn gebruikers. Een domeinautoriteit bouw je op verschillende manieren op: je kunt je focussen op je conversatieratio, maar je kunt ook een hogere autoriteit opbouwen door te doen aan linkbuilding. Hier laat je websites die al bewezen hebben een hoge domeinautoriteit te hebben een link naar jouw website plaatsen: Google ziet dit en gaat hier gelijk in mee. 

2. Slimme zoekwoorden

Wist je dat de prijs die je betaalt voor een advertentie verschilt per zoekwoord? Het is logisch om de gaan adverteren op de zoekwoorden met het hoogste zoekvolume, maar in de meeste gevallen zit hier ook de hoogste concurrentie op. Het is daarom goed om een uitgebreid zoekwoordenonderzoek te doen, waarin je niet alleen kijkt naar zoekvolume maar ook naar concurrentie. Door te kiezen voor de zoekwoorden waar wel een hoog volume op zit, maar een relatief lage concurrentie, bespaar jij op kosten. Je bereikt nog steeds een grote groep potentiële klanten, maar betaalt een stuk minder.

3. Richt op kwaliteit

Alhoewel de realisatie dat advertenties in Google een belangrijke stap zijn voor elk bedrijf er vaak wel is, merken we dat deze advertenties vaak toch nog niet helemaal serieus genomen worden. Dit gaan ten koste van de effectiviteit van je advertenties en dus ook van hoe lucratief ze zijn. Wanneer jij investeert in kwalitatieve advertenties, waarin niet alleen je product duidelijk wordt maar ook een trigger in zit voor de klant om voor jou te kiezen, zorg je ervoor dat jij je budget helemaal waarmaakt.

Hulp nodig?

Deze tips klinken erg simpel, maar ze succesvol uitvoeren is niet voor iedereen weggelegd. Misschien vind jij het fijn om zeker te weten dat je advertenties correct uitgevoerd worden. In dit geval raden we aan in zee te gaan met een marketingbureau. Neem eens een kijkje op traffictoday.nl! Hier vind je veel informatie over zoekmachine advertenties en maak je kennis met een enthousiast team die jou hier graag mee helpt. 

Vorige

Een vooruitblik op 2023: wat worden de technische ontwikkelingen van volgend jaar?

Volgende

5 Fantasy games die je meevoeren naar een andere wereld

Laatste van Blog